آشنایی با درس فرهنگ، هنر و ادبیات ایران و جهان

یکی از دروس عمومی کارشناسی ارشد در رشته‌های هنری است که به بررسی تاریخ هنر، ادبیات، اسطوره‌شناسی، فلسفه و آشنایی با فرهنگ اقوام مختلف ایران و جهان می‌پردازد. این درس در کسب رتبه کنکور بسیار حائز اهمیت است و پاسخ دادن به سوالات آن می‌تواند شما را به موفقیت دلخواهتان در آزمون نزدیک کند.

برای این درس، چند درصد باید زد؟

رتبه‌های برتر و تک‌رقمی، معمولا بین ۳۰ تا ۶۰ درصد می‌توانند به سوالات این درس در آزمون کارشناسی ارشد پاسخ دهند.

منابع آزمون چیست؟

برای این درس در آزمون کارشناسی ارشد، منابع و مراجع بسیار گسترده‌ای وجود دارد؛ مثلا می‌توان به کتاب‌هایی چون هنر در گذر زمان (هلن گاردنر)، تاریخ هنر (ولدمار جنسن)، دایرةالمعارف هنر (رویین پاکباز)، شناخت اساطیر ایران (جان هینلز) و … اشاره کرد.

برای آگاهی از لیست کامل منابع، می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

منابع کامل درس فرهنگ، هنر و ادبیات ایران و جهان

چگونه این درس را بخوانیم؟

برای مطالعه این درس بسیار گسترده، ما به شمار روش لایتنر را پیشنهاد می‌کنیم. در این روش شما مهم‌ترین نکات را به صورت فلش‌کارت نوشته و آن را درون جعبه می‌گذارید و با زمان‌بندی ویژه‌ای آن را حفظ می‌کنید.

برای آگاهی کامل از روش حفظ کردن درس فرهنگ و هنر به روش لایتنر، بر روی لینک زیر کلیک کنید:

آموزش حفظ کردن درس فرهنگ، هنر و ادبیات ایران و جهان به روش لایتنر

تقسیم‌بندی درس

تاریخ هنر

تاریخ هنر معمولا به دو بخش ایران و جهان تقسیم می‌شود. در این بخش شما باید با هنرمندان و دوره‌های هنری ایران و جهان، از دوره پیش‌تاریخی تا دوران کنونی، آشنا باشید. برای خواندن مطالب تاریخ هنر می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

تاریخ هنر

تاریخ ادبیات

تاریخ ادبیات نیز به دو بخش ایران و جهان تقسیم می‌شود. در این بخش شما باید با آثار ادبی، از دوره باستان تا دوران کنونی کشورها، آشنا باشید. برای خواندن مطالب تاریخ ادبیات می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

تاریخ ادبیات

اسطوره‌شناسی

ذر اسطوره‌شناسی معمولا داستان‌های کهن اقوام بیان می‌شود. این داستان‌ها معمولا با آیین‌های کشورها درهم تنیده شده‌اند. معمولا در سوالات فرهنگ و هنر، چند سوال از اسطوره وجود دارد. وبسایت هانیوا دارای تنوع بسیار گسترده‌ای در زمنیه داستان‌های کهن و اسطوره‌شناسی است. برای خواندن مطالب اسطوره‌شناسی می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

اسطوره‌شناسی

نقد هنری و ادبی

تاریخ هنر معمولا به دو بخش ایران و جهان تقسیم می‌شود. در این بخش شما باید با هنرمندان و دوره‌های هنری ایران و جهان، از دوره پیش‌تاریخی تا دوران کنونی، آشنا باشید.برای خواندن مطالب نقد هنری و ادبی می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

نقد هنری و ادبی

 

همچنین اگر علاقمند به تماشا و مطالعه جدیدترین نقدهای روز دنیا هستید، می‌توانید از طریق لینک زیر به وبسایت ماورامدیا مراجعه کنید و جدیدترین نقد فیلم‌ها را در آنجا بخوانید.

نقد فیلم